Udzielenie w 2025 roku schronienia osobom bezdomnym z tereny Gminy Kamieniec w noclegowni

ZAPYTANIE OFERTOWE
Na „Udzielenie w 2025 roku schronienia osobom bezdomnym z tereny Gminy Kamieniec w noclegowni.”
Zamawiający prowadzi niniejsze postępowanie w formie uproszczonej – zapytania ofertowego
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 1320) – w przypadku udzielania zamówień, których wartość nie przekracza kwoty 130.000 złotych nie mają zastosowania przepisy wspomnianej ustawy oraz procedury udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty 130.000 złotych.

1. Opis przedmiotu zamówienia
1.1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Kamieniec w noclegowni.
1.2. Wymagany zakres usług w ramach przedmiotu zamówienia:

Noclegownia powinna gwarantować:
a) zapewnienie tymczasowego schronienia w postaci miejsca do spania w ogrzewanym
pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20 stopni C,
b) umożliwienie spożycia posiłków i zapewnienie gorącego napoju,
c) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży,
d) zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany.
e) zapewnienia kontaktu z pracownikiem socjalnym, a także informacji o możliwych formach pomocy,
f) stałej współpracy z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieńcu
g) zapewnienia poczucia bezpieczeństwa na terenie placówki,

1.3. Zamawiający zastrzega, aby standard usług świadczonych w prowadzonych przez oferentów placówkach był zapewniony na poziomie określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896 ).

1.4. Zamawiający przewiduje, że prognozowana liczba skierowanych w ciągu roku osób bezdomnych wynosić będzie do 2 osób. Podana przez Zamawiającego liczba osób bezdomnych jest liczbą przewidzianą w całym okresie trwania niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia w/w liczby osób w zależności potrzeb w tym zakresie. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez noclegownie.

1.5. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt 1.4 odbywać się będzie na podstawie skierowania do noclegowni przez Zamawiającego wydanego przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieńcu. Skierowanie zawierać będzie: imię i nazwisko świadczeniobiorcy oraz jego PESEL.

1.6. Wykonawca podejmie świadczenie usług także w oparciu o dane przekazane e-mailem bądź też przekazane telefonicznie przez pracownika zamawiającego.

1.7. Miejsce świadczenia usług: województwo wielkopolskie

1.8. Z wybranym oferentem Zamawiający podpisze umowę określającą prawa i obowiązki stron umowy.

2. Termin realizacji zamówienia:

od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2025r.

3. Warunki płatności:

3.1.Podstawą rozliczenia finansowego za dany miesiąc będzie faktura/nota księgowa wraz z załączonym zestawieniem imiennym obejmującym liczbę osób umieszczonych oraz liczbę dni pobytu. Fakturę wraz z rozliczeniem za miesiąc poprzedni należy przedkładać do 10 dnia następnego miesiąca.

3.2. Zamawiający przekaże należną kwotę za miesiąc poprzedni w terminie 14 dni od dnia otrzymania faktury na konto Wykonawcy. Datą zapłaty jest dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.

3.3. W przypadku braku osób potrzebujących pomocy w postaci schronienia zastrzega się prawo niewykorzystania miejsca noclegowego. Zapłata nastąpi za faktyczną liczbę osób bezdomnych korzystających ze wsparcia.

4. Warunki udziału w postępowaniu.

4.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podmioty:

1)  których cele statutowe cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez odpowiedniego miejscowo  Wojewodę,
2)    posiadające odpowiednią wiedzę i doświadczenie, niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia,
3)    dysponujące odpowiednim potencjałem technicznym, niezbędnym do prawidłowej realizacji zamówienia,
4)    dysponujące odpowiednimi osobami, zdolnymi do prawidłowej realizacji zamówienia,
5)    pozostające w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie zamówienia,
6)    spełniający warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ustawy z dnia 11 września 2019 r – Prawo zamówień publicznych – zgodnie z oświadczeniem załącznik nr 4.
Ocena spełnienia powyższych warunków nastąpi na podstawie dokumentów wymaganych do złożenia wraz z ofertą zgodnie z pkt. 6.2 zapytania.

5. Kryteria wyboru ofert:
Najkorzystniejszą ofertą jest najniższa cena jednostkowa za 1 dobę usługi dla 1 osoby (oferty brutto – obejmującej cały zakres usług koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia).
Zamawiający wybierze propozycję odpowiadającą postawionym przez niego wymaganiom i o najniższej cenie. W przypadku 2 ofert o jednakowej cenie zostanie wybrana oferta w najbliższej odległości od siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieńcu.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.

6. Sposób przygotowania oferty:

6.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim i podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku sporządzania oferty przez osobę (osoby) inne niż uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z odpisem z właściwego rejestru bądź wpisu do ewidencji) wymagane jest dołączenie stosownego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo składa się w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
6.2. Wykonawca składając ofertę, składa następujące dokumenty:

a.    Formularz ofertowy – według załączonego wzoru (zał. Nr 1 do zapytania ofertowego)
b.    Oświadczenie o spełnieniu warunków (zał. Nr 2 do zapytania ofertowego),
c.    Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu,
d.    Statut lub akt założycielski lub umowa na podstawie, której powstał podmiot składający ofertę
Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem przez upoważnione osoby reprezentujące dany podmiot.
e.    Klauzula informacyjna (Zał. Nr 3 do zapytania ofertowego)
f.    Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (Zał. Nr 4 do zapytania ofertowego).

6.3. Wykonawca określi jednostkową cenę ryczałtową za jeden dzień usługi schronienia dla 1 osoby, podając ją w złotych polskich w kwocie brutto wraz z podatkiem VAT, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena oferty winna być podana w kwocie brutto w PLN cyfrowo i słownie.

6.4. Cena jednostkowa podana w ofercie nie podlega zmianom przez cały okres obowiązywania umowy.

6.5. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć  do dnia 31 grudnia  2024 r. do godz. 15:00 W Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieńcu ul. Grodziska 11/3 64-061 Kamieniec.
Ofertę można złożyć osobiście, przesłać pocztą lub elektronicznie na adres e-mail ops@ops-kamieniec.pl.

6.6. Nie wypełnienie wszystkich pozycji w formularzu cenowym dla zadania, będzie skutkowało odrzuceniem oferty.

6.7. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

6.8. Wszystkie koszty sporządzenia oferty ponosi Wykonawca, niezależnie od wyników postępowania.

6.9. Zamawiający odrzuci ofertę, która nie spełnia wymagań określonych w zapytaniu ofertowym.

6.10. Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów.
Oferta może zostać uznana za zawierającą rażąco niską cenę w szczególności w sytuacji kiedy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości szacunkowej zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert.

6.11. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt  w stosunku do przedmiotu zamówienia.

6.12. Zamawiający poprawi w treści ofert oczywiste omyłki rachunkowe i pisarskie.

6.13. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.

6.14. Oferty, które nadejdą pocztą w kopertach lub opakowaniach zewnętrznych naruszonych lub nie zaklejonych będą traktowane jako odtajnione i zwrócone Wykonawcom bez rozpatrzenia.

6.15. Oferta może być dostarczona osobiście przez Wykonawcę do siedziby Zamawiającego lub przesłana pocztą na adres Zamawiającego pod warunkiem, że zostanie ona dostarczona przed upływem wyznaczonego terminu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za oferty przesłane drogą pocztową.

6.16. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza unieważnienie postępowania.

6.17. Od decyzji Zamawiającego nie przysługują środki odwoławcze.

6.18. Termin związania z ofertą wynosi 20 dni licząc od dnia otwarcia ofert.

7. Termin otwarcia ofert:

Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 2 stycznia  2025 r. godz. 9.00
Adres: ul Grodziska 11/3 64-061 Kamieniec

8. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:

Patrycja Brychcy-Płochocka
tel. 61 44 30 363
e-mail: ops@ops-kamieniec.pl
 
Załączniki
1.    formularz ofertowy
2.    oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
3.    oświadczenie o braku postawy wykluczenia
4.    klauzula informacyjna